Diş Eti Tedavisi (Periodontoloji)

Diş eti tedavisi nasıl yapılır? Diş eti çekilmelerinin nedeni nedir? Diş eti iltihabı (gingivitis) nedir? Diş eti iltihabı nasıl tedavi edilir?

Diş Eti Tedavisi | Klinik İstanbul

Dişleri ve çene kemiğini çevreleyen diş eti ve ağız dokusunun sağlığı ile ilgilenen diş hekimliği dalına periodontoloji denir.

Periodontoloji tarafından tedavi edilen diş etlerindeki problemler; çoğunlukla genetik faktörler, aşırı stres, ilaç kullanımı, hamilelik, hormonal değişiklikler, diş sıkma-gıcırdatma, ileri şeker hastalığı, kötü yapılmış dolgular, köprü protezleridir.
Diş hekimlerinin karşılaştığı periodontal hastalıklar oldukça olağan ve sıklıkla karşılaşılan problemlerdir:

• Enfeksiyonlar ve iltihaplar (diş etlerinin şişmesine ve normalden daha kızarmasına neden olur).
  • Diş ve diş etlerinin birleştiği yerde oluşan tartar ve diş taşı (diş etlerinin çekilmeye başlamasına neden olur).
  • Dişlerin yer değiştirmesi, sallanma, dişler arasında uzama ve açılma (hastalığın belirtileri).

Diş Eti İltihabı (Gingivitis) Nedir? Diş Eti İltihabı Nasıl Tedavi Edilir?

Genellikle uygun hijyenik ağız bakımı yapılmadığında ortaya çıkar. Diş eti iltihabı; yetersiz ağız hijyeni, diş ipi ve kürdanın yanlış kullanımı, diş çürükleri, eski dolgular, uyumsuz protezler, tümörler, hormonal dengesizlikler nedeniyle oluşabilir.

Sağlıklı diş etleri genellikle sıkı, portakal kabuğu şeklinde ve rengi soluk pembedir. Diş eti iltihabı durumunda diş etlerinde şişlik, diş eti formunda bozulmalar olabilir ve diş eti rengi mor-kırmızıya dönüşebilir. Aynı zamanda diş etlerinde kanamalar ve ağız kokusu görülebilir. Zamanında ve doğru bir tedavi uygulanmazsa bu sorun dişi destekleyen tüm dokuları etkilemeye başlar. İlerleme durdurulmazsa çene kemiği de etkilenebilir ve Periodontitis sorunu ile karşılaşılabilir. İlerleyen periodontitis hastalığında, dişleri çevreleyen kemiğin iltihaplanmasıyla birlikte kemik kayıpları ve ilgili dişlerin kaybı görülebilir.

Diş eti iltihabı sorununun başlangıç seviyesinde olduğu durumlarda diş seviyesindeki plak tabakası temizlenir. Daha derinde plak oluşumu varsa ve diş ile dişeti arasında derin cepler varsa dişlere kök yüzeyi düzleştirme (küretaj) tedavisi uygulanır. Diş eti iltihabının ileri seviyede olduğu durumlarda, iltihabı azaltmak tedaviye ek olarak gerektirdiğinde gargara ve oral antibiyotikler reçete edilebilir. İltihap seviyesinin arttığı durumlarda cerrahi müdahale ile diş etinin açılıp temizlenmesi gerekebilir.

Diş eti iltihabı sadece ilaçla tedavi edilemez. Diş eti iltihabı tedavisi için öncelikle iltihaba neden olan faktörler ortadan kaldırılmalıdır. Tedaviyle birlikte kişisel ağız hijyeni de arttırılmalıdır. Diş eti kayıplarına bağlı estetik kaybın olduğu durumlarda estetiğe uygun ilave tedavi planları yapılmalıdır.

Diş Ağrısının Nedenleri ve Ağrı Çeşitleri

Dişin içinde veya çevresinde gelişen diş ağrısı farklı yoğunluklarda olabilir ve farklı sebeplerden kaynaklanabilir. Dişlerdeki boşluklar, diş kırıkları, çatlak oluşumları, diş eti çekilmesi, dişlerdeki dolguların hasar görmesi veya gevşemesi gibi birçok faktör diş ağrısına neden olabilir. Ancak bazen diş etlerinde oluşan ülserler ve travmalar da diş ağrısına neden olabilir. Diş hekimi, diş ağrısının altında yatan nedeni anlamak için hastayı muayene etmelidir. Diş hekimi detaylı bir muayene yapar, teşhisi değerlendirir ve uygun tedaviye başlar.

Oral Aft ve Tedavisi

Halk arasında ağız yarası olarak bilinen ve tıpta aft olarak adlandırılan bir çeşit ülserdir. Çoğunlukla düzensiz aralıklarla tekrarlayan ve iki ila üç hafta içinde kendiliğinden iyileşen akut ağrılı aft ülserleridir. Genellikle tek başlarına görülmekle birlikte aynı anda birden fazla bölgede de görülebilirler. Bazı durumlarda, biri iyileşirken diğeri ortaya çıkar.

Kadınlarda erkeklerden daha sık görülür. Stres ve anksiyete bozuklukları, tütün kullanımı, folik asit, B12, demir ve çinko gibi vitamin eksiklikleri, bağışıklık sisteminin zayıf olduğu hastalık dönemleri gibi birçok faktör aft oluşumuna neden olabilir.

Diş hekimleri terapötik gargara önerebilir. Asitli, sıcak ve yakıcı tahriş edici yiyecek ve sıvılardan uzak durmak, sigarayı bırakmak, düzenli ve dengeli beslenmek faydalı olabilir.

Diş Eti Tedavisi | Klinik İstanbul

Lazer Uygulamaları

Diş tedavilerinde yumuşak doku lazerleri kullanılmaktadır. Gingivektomi, gingivoplasti, frenektomi, küretaj, aftlar ve uçuklar için hastalara daha hızlı bir iyileşme süreci ve ağrısız bir tedavi sunar.

Pembe estetik uygulamalarda diş etlerinin mor rengini estetik olarak uçuk pembeye çevirmek için de lazer tedavisi  uygulanabilir.

Kanal tedavisi işlemlerinde iltihabı gidermek için lazerler kullanılabilir. Lazer tedavileri ayrıca yaraların daha hızlı iyileşmesine katkıda bulunur. Bonus olarak; diş beyazlatma işlemlerinde lazer tedavileri kullanılabilir ve kısa sürede etkili sonuçlar alınabilir.

Diş Eti Tedavisi Fiyatları

Diş eti tedavisi fiyatları hastanın ağız sorunlarına ve tedavi sürecine göre değişiklik göstermektedir. Önemli olan güvenebileceğiniz bir diş hekimi ile diş tedavisine başlamaktır. Tüm sorunlar detaylandırmalı ve diş hekimlerinin tüm direktiflerine uyulmalıdır.