Kanal Tedavisi

Kanal tedavisi gerektiren dişlerde hangi belirtiler oluşur? Kanal tedavisi hangi aşamalardan oluşur? Kanal tedavisi hakkında merak ettiğiniz soruların cevaplarına sayfamızdan ulaşabilirsiniz.

Kanal Tedavisi | Klinik İstanbul

Kanal tedavisi ya da diğer adıyla endodonti tedavisi, diş hastalarını en çok korkutan tedavilerin başında gelir. Aslında ayrıntıları bilindiğinde bu tedavinin korkutucu bir yanı olmadığı anlaşılır. Kanal tedavisi, pulpası zarar görmüş bir dişin tedavi edilmesini kapsar. Pulpa dokusu, dişin iç kısmında bulunur. Bu doku sayesinde dişler beslenir ve korunur. İşte bu dokunun zarar görmesi demek, dişlerin beslenmesi ve korunmasında problemler oluşması demektir. Kanal tedavisi ya da endodontik tedavi, çürüğün pulpaya kadar indiği durumlarda dişlere uygulanan bir tedavi yöntemidir.

Kanal Tedavisi Gerektiren Dişlerde Hangi Belirtiler Oluşur?

Dişlerinizde aşağıdaki belirtiler oluştuğunu gözlemliyor ya da hissediyorsanız, kesin olmamakla beraber kanal tedavisine ihtiyacınız olabilir:

• Soğuk veya sıcağa karşı dişlerde aşırı hassasiyet
  • Dişlerdeki renk değişiklikleri
  • Gece başlayan ağrılar
  • Yüzde apse nedeniyle oluşan şişlik

Kanal Tedavisi Hangi Aşamalardan Oluşur?

Dişi besleyen ve koruyan sinirlerin bulunduğu pulpa dokusunun zarar görmesi ve iltihaplanması sonucu hastaya kanal tedavisi uygulanabilir. Kanal tedavisinde iltihaplanan doku dişten ayrıştırıldıktan sonra, bu dokunun yerine yine o dokunun yerini alabilecek bir malzeme yerleştirilir. Bu tedavi lokal anestezi altında gerçekleştirilir ve tedavi başarılı gerçekleştirildiğinde uzun yıllar herhangi bir sorun olmadan kullanılabilir.

Lokal anestezi yapılır. Dişin çürük kısımları temizlenir. Zarar görmüş dişin izole edilmesi gerekir ve bunun için “rubber-dam” adı verilen lastik bir örtü kullanılır.

Dişin kuron kısmının içi temizlendikten sonra, kök kanallarının içi özel olarak yapılmış çok ince aletlerle temizlenir. Özel solüsyonlarla kanalların içi yıkanır.

Pulpa boşluğu temizlenip şekillendirildikten sonra, bu boşluğa , doku dostu bir madde sıkıca doldurulur. Bugün en çok ‘Güta-perka’ isimli madde kullanılmaktadır.

En sonunda, dişin kuron kısmı yeterliyse bir dolgu maddesi ile doldurulur. Kuron kısmında madde kaybı çoksa porselen kuron yapılması tavsiye edilir. Ardından kök kanalı, diş kökünün en ucuna kadar doldurulur ve tedavi tamamlanır.

Kanal Tedavisi Ağrılı Bir İşlem Midir?

Bu tedavi lokal anestezi altında gerçekleştirilir ve hastaların tedavi sırasında herhangi bir ağrı hissettirmemektedir. Tedavi sonrasında ise hasta işlem yapılan diş ve çevresinde çok hafif bir ağrı hissedebilir. Eğer bu ağrıdan rahatsız olursa, hekimler tarafından ağrı kesicilerle bu ağrı engellenebilir.