Ortodonti Tedavisi

Ortodonti tedavisi hakkında merak ettiğiniz soruların cevaplarına sayfamızdan ulaşabilirsiniz.

Ortodonti Tedavisi | Klink İstanbul

Ortodonti, dişlerin çarpıklığını, çene kemiklerinin birbirleriyle ve üst çene kemikleriyle olan bağlantılarını inceleyen ve bunlarla ilişkili mevcut sorunları teşhis eden bilim dalıdır. Ortodonti tedavisi bu sistemdeki bozuklukları tedavi etmenin bir yöntemi olabilir. Tedavi ile dişlerdeki durum ve boşluklar basitçe düzeltilecek, doğru ve sağlıklı bir gülüş elde edilecektir. Ortodonti tedavisi, dişlerin görünümünü ve çalışma şeklini iyileştirmek için dişleri düzeltme veya hareket ettirme yöntemi olabilir. Isırma basıncını dişlerinizin herhangi birine veya tümüne yayarak dişlerinizin, diş etlerinizin ve çene eklemlerinizin uzun vadede sağlığını korumanıza yardımcı olur.

Ortodonti Tedavisi Neden Uygulanır?

İlk diş hekimliği yönetimi 6-7 yaşlarında, kalıcı dişlenme başladığında diş hekimi tarafından yapılır.

Sonraki kontrolleriniz diş hekiminiz tarafından yapılır. 10-12 yaş civarında doktorunuz gerekirse bir kez daha diş hekimi konsültasyonu isteyebilir. Ayrıca gerektiğinde protetik tedaviye yardımcı olmak veya estetik işlevler için yetişkinlikte dahi tedavi yapılabilir. Bazı çene uyumsuzlukları birlikte fonksiyon bozuklukları nedeniyle ortaya çıkar. Örneğin ağızdan nefes alan kişilerde maksilla genellikle incedir ve bu nedenle V-çene şeklini alır.

Bebeklik ve çocukluk döneminde çok fazla emzik veya biberon kullananlar, parmak emenler, tırnak yiyenler vb. alışkanlığı olan kişilerde diş hekimliği bozuklukları başlar. Alışkanlıklar mümkün olduğu kadar erken önlenmelidir. Bu yaklaşım sırasında basit bir apareyin kullanılmasıyla olumsuz etkilenecek olan iskelet bozukluklarının önüne geçilir. Maksillada patoloji varsa hemşire apareyi yardımı ile tedavi edilir. Bazen çocuklar kemik boyutunu bir ebeveynden, diş boyutunu ise tam tersinden alır. Çenenin masif ve dolayısıyla dişlerin küçük olduğu durumlarda dişler arasında bir nokta kalır. Dilin geleneksel boyutlarından daha yüksek olması veya çekilen dişin ağız içinde oluşturduğu boşlukların varlığı dişlerin aralıklı olmasına neden olacak farklı nedenlerdir. Bu tür şeyler ancak tedavi ile aşılacaktır.

Çene kemiğinin küçük olduğu ve bu nedenle dişlerin masif olduğu her durumda, dişlerin çeneye yerleşmemesi sonucu durum oluşur. Çapraşık dişlere neden olan bir diğer durum da süt dişlerinin çok geç ya da çok erken yaşlarda kaybedilmesidir. Her diş belirli bir zamanda düşer. Örnek olarak, on yaşında düşmesi gereken ilk diş sekiz yaşında düşerse, karşıt dişler ilk dişten boşluğa doğru kaymaya başlar. Boşluğa başlayan diş, kendisi için bir alan fark edemediğinden, diş arkına veya dışına doğru iyileşir ve tipik olarak gömülü kalır.

Ortodonti Tedavisi İçin Uygun Yaş Kaçtır?

Genel olarak, diş bozukluklarının tedavisi için mükemmel yaş, süt dişlerinin değiştirilmesinin tamamlanmaya hazırlandığı ve ayrıca köpek dişlerinin değiştirilme zamanının geldiği 10-12 yaş civarındadır. Ancak bazı çene problemlerinde ve sağlıksız alışkanlıklardan vazgeçmede erken tedavi oldukça önemlidir. Bu nedenle 6-7 yaşlarında fissür koruyucular uygulandıktan sonra diş hekiminizi önlisans diş hekimi konsültasyonu için olumlu bir şekilde yükseltmelisiniz. Kesin bir başlama zamanı verilmese de tedavinin süresi ve tasarımı hastanın yaşına göre değişiklik gösterebilir. Son zamanlarda tüm dünyada yetişkinlere uygulanan tedavi kalite kazanmaya başlamıştır. Ayrıca seramik braketlerin kötü muamele görmesi ile estetik sorunların önüne geçilecektir. Bazen, iyileştirilmiş bir onarıcı oluşturacak şekilde onarıcıyı düzenlemek için tedavi uygulanacaktır. Bu yöntem sırasında dişler restoratif için ek uygun hale gelir. Bu tür tedaviler tipik olarak dört ila on iki aylık aralıklarla tamamlanır.

Ortodonti Tedavisi Ne Kadar Sürer?

Aktif tedavi ortalama 1.5-2 yıl sürer. Ancak tedavi şekline, hastanın yaşına göre süre değişir.

Ortodonti Tedavisi Acıtır Mı?

Uygulama sırasında ve ara seanslarda hastalar herhangi bir ağrı veya acı hissetmezler. Ancak birkaç gün içinde teller takıldığında yanakta yaralar oluşabilmektedir. Bu yaraların iyileşme süreci bir haftadır ve geri dönme olasılığı da son derece düşüktür.

• Braket kırılması, tel kırılması gibi nadir durumlarda yaralar tekrarlayabilir.
  • Bu tarz konular genellikle tıp doktorunun küçük dokunuşlarıyla sabitlenir.
Ortodonti Tedavisi | Klinik İstanbul Ağız ve Diş Sağlığı Polikliniği

Diş hekimliği nedir sorusunun yanı sıra hastalara ilk seansta verilen bir mum ölçüsünü ölçmekte ve bu mumu dünyanın neresine tel ağrıyorsa oraya yerleştirerek hekim gelene kadar oluşacak tahrişlerin çoğu zaman önüne geçilmektedir. Diş telleri takıldığında dişler kare ölçüsünde perçinlendiğinden, yorucu yiyecekler yutulduğunda küçük bir ağrı da olur.

Ortodontik Kusurunuzu Düzeltmek İçin Ne Yapmalısınız?

İlk dişten başlayarak, düzenli florür uygulaması ve koruyucu uygulamadan kalıcı azı dişlerinin kare ölçüsüne kadar ihtiyaç vardır. Ayrıca erken çekilmesi gereken süt dişlerinin kalıcı dişler çıkana kadar kırılmaması ve bunun için yer tutucuların oluşturulması gerekir.

• Çocukları en geç dört yaşına kadar parmak emme, yarı kalıcı biberon kullanma, ağızdan solunum gibi tehlikeli alışkanlıklardan vazgeçirmek gerekir.
  • Aile veya pratisyen hekim, çene ve dişlerde herhangi bir bozukluktan şüphelendiğinde, hemen önlem almalıdır.

Ortodonti Tedavisi Fiyatları Nedir?

Ortodonti tedavisi fiyatları, yaşa, kullanılan malzemelere göre farklılık gösterir. Ortodonti tedavisi fiyatları hakkında detaylı bilgi almak için whatsapp hattımızdan veya form doldurarak bizlere ulaşabilirsiniz.

Bizimle İletişime Geç