Ortodonti Tedavisi

Ortodonti tedavisi hakkında merak ettiğiniz soruların cevaplarına sayfamızdan ulaşabilirsiniz.

Ortodonti Tedavisi | Klink İstanbul

Ortodonti, dişlerin çarpıklığını, çene kemiklerinin birbirleriyle ve üst çene kemikleriyle olan bağlantılarını inceleyen, bunlarla ilişkili mevcut sorunları teşhis eden bilim dalıdır. Ortodonti tedavisi bu sistemdeki bozuklukları tedavi etmenin bir yöntemi olabilir. Tedavi ile dişlerdeki durum ve boşluklar basitçe düzeltilecek, doğru ve sağlıklı bir gülüş elde edilecektir. Ortodonti tedavisi, dişlerin görünümünü ve çalışma şeklini iyileştirmek için dişleri düzeltme veya hareket ettirme yöntemi olabilir. Isırma basıncını dişlerinizin herhangi birine veya tümüne yayarak dişlerinizin, diş etlerinizin ve çene eklemlerinizin uzun vadede sağlığını korumanıza yardımcı olur.

Ortodonti Tedavisi Neden Uygulanır?

İlk diş hekimliği yönetimi 6-7 yaşlarında, kalıcı dişlenme başladığında diş hekimi tarafından yapılır.

Sonraki kontrolleriniz diş hekiminiz tarafından yapılır. 10-12 yaş civarında doktorunuz gerekirse bir kez daha diş hekimi konsültasyonu isteyebilir. Ayrıca gerektiğinde protetik tedaviye yardımcı olmak veya estetik işlevler için yetişkinlikte dahi tedavi yapılabilir. Bazı çene uyumsuzlukları birlikte fonksiyon bozuklukları nedeniyle ortaya çıkar. Örneğin ağızdan nefes alan kişilerde maksilla genellikle incedir ve bu nedenle V-çene şeklini alır.

Bebeklik ve çocukluk döneminde çok fazla emzik veya biberon kullananlar, parmak emenler, tırnak yiyenler vb. alışkanlığı olan kişilerde diş yapılarında bozukluklar başlar. Alışkanlıklar mümkün olduğu kadar erken önlenmelidir. Bu yaklaşım sırasında basit bir apareyin kullanılmasıyla olumsuz etkilenecek olan iskelet bozukluklarının önüne geçilir. Maksillada patoloji varsa hemşire apareyi yardımı ile tedavi edilir. Bazen çocuklar kemik boyutunu bir ebeveynden, diş boyutunu ise tam tersinden alır. Çenenin masif ve dolayısıyla dişlerin küçük olduğu durumlarda dişler arasında bir nokta kalır. Dilin geleneksel boyutlarından daha yüksek olması veya çekilen dişin ağız içinde oluşturduğu boşlukların varlığı dişlerin aralıklı olmasına neden olacak farklı nedenlerdir. Bu tür şeyler ancak tedavi ile aşılacaktır.

Çene kemiğinin küçük olduğu ve bu nedenle dişlerin masif olduğu her durumda, dişlerin çeneye yerleşmemesi sonucu durum oluşur. Çapraşık dişlere neden olan bir diğer durum da süt dişlerinin çok geç ya da çok erken yaşlarda kaybedilmesidir. Her diş belirli bir zamanda düşer. Örnek olarak, on yaşında düşmesi gereken ilk diş sekiz yaşında düşerse, karşıt dişler ilk dişten boşluğa doğru kaymaya başlar. Boşluğa başlayan diş, kendisi için bir alan fark edemediğinden, diş arkına veya dışına doğru iyileşir ve tipik olarak gömülü kalır.

Ortodonti Tedavisi İçin Uygun Yaş Kaçtır?

Genel olarak, diş bozukluklarının tedavisi için mükemmel yaş, süt dişlerinin değiştirilmesinin tamamlanmaya hazırlandığı ve ayrıca köpek dişlerinin değiştirilme zamanının geldiği 10-12 yaş civarındadır. Ancak bazı çene problemlerinde ve sağlıksız alışkanlıklardan vazgeçmede erken tedavi oldukça önemlidir. Kesin bir başlama zamanı verilmese de tedavinin süresi ve tasarımı hastanın yaşına göre değişiklik gösterebilir. Son zamanlarda ortodonti tedavisi tüm dünyada yetişkinlere de uygulanan bir tedavi yöntemi haline gelmiştir.

Ortodonti Tedavisi Ne Kadar Sürer?

Aktif tedavi ortalama 1.5-2 yıl sürer. Ancak tedavi şekline, hastanın yaşına göre süre değişir.

Ortodonti Tedavisi Acıtır Mı?

Uygulama sırasında ve ara seanslarda hastalar herhangi bir ağrı veya acı hissetmezler. Ancak birkaç gün içinde teller takıldığında yanakta yaralar oluşabilmektedir. Bu yaraların iyileşme süreci bir haftadır.

• Braket kırılması, tel kırılması gibi nadir durumlarda yaralar tekrarlayabilir.
  • Bu tarz konular genellikle tıp doktorunun küçük dokunuşlarıyla sabitlenir.
Ortodonti Tedavisi | Klinik İstanbul Ağız ve Diş Sağlığı Polikliniği

Ortodontik Kusurunuzu Düzeltmek İçin Ne Yapmalısınız?

• Çocukları en geç dört yaşına kadar parmak emme, yarı kalıcı biberon kullanma, ağızdan solunum gibi tehlikeli alışkanlıklardan vazgeçirmek gerekir.
  • Aile veya pratisyen hekim, çene ve dişlerde herhangi bir bozukluktan şüphelendiğinde, hemen önlem almalıdır.

Ortodonti Tedavisi Fiyatları Nedir?

Ortodonti tedavisi fiyatları, yaşa, kullanılan malzemelere göre farklılık gösterir. Ortodonti tedavisi fiyatları hakkında detaylı bilgi almak için whatsapp hattımızdan veya form doldurarak bizlere ulaşabilirsiniz.